Första dagen.

Idag var första dagen på orientation week, en introduktionsvecka för oss utbytesstudenter. Det har varit så mycket nytt under dagen så jag är helt slut i huvudet.. massa nya intryck och lite klurigt att komma in i engelskan så på en gång! Men det kändes jättebra och där var massor med trevliga människor och all personal på international office verkar också väldigt trevliga. Det blir nog fullt upp hela veckan med registrering på skolan, välkomsfest och förhoppningsvis en minitrip till stranden för att surfa! Skolan är fin (ska ta lite bilder där någon dag och lägga upp) och där fanns många lunchrestauranger och fik att välja mellan, så det är ju bra, för det är inte så lätt att laga massa mat här i lägenheten eftersom det knappt finns några köksgrejer.. Så på detta sätt får man ju sitt lagade mål mat och kan äta enklare mat hemma bara. Det är även ganska dyrt att köpa hem och laga mat. Man får typ ingenting för sina pengar i mataffären så det blir nästan dyrare att köpa hem och laga själv än att äta sin lunch i skolan.
Det finns även möjlighet att köpa en cykel på skolan. De kostar 155 euro, men när man åker härifrån så köper dom tillbaka cykeln för 90 euro så det är ju inte alls dyrt.. Jag funderar på detta, men problemet är att jag inte kan lära mig det här med vänstertrafiken och vilket håll bilarna kommer från och därmed vilken sida man ska cykla på eller vilket håll jag ska kolla åt.. så jag får kanske vänja mig vid att gå först=)  




Kaffepaus.


Igår kom vår tredje person till lägenheten! det var en tysk tjej som heter Kathy och hon är jättetrevlig. Igår kväll var vi ute på en pub inne i Waterford. Där var ett 30-tal studenter från hela europa och även några från USA. Det var skönt att träffa några av studenterna dagen innan man kom till skolan. För idag när vi kom till skolan hade man ju faktiskt några att hälsa på som man redan "känner" lite grann=)


En tjej från turkiet, två från tyskland och jag!

Och tro det elle ej, men det är faktiskt fint väder här! Både igår och i förgår har det varit tillräckligt varmt att ligga ute i gräset och sola..



Precis efter bilden togs var jag tvungen att gå in o byta om till shorts, för det var alldeles för varmt.. trodde aldrig jag skulle få användning av mina short här=) Hoppas detta vädret håller i sig ett tag nu så man kan njuta innan en regnig höst! Men jag har köpt ett paraply nu så jag är redo när regnet än kommer!

/Sanna


Kommentarer
Postat av: jannie

Sanna, det är som att läsa polkagrisar, allt är så sött. Är det bara tjejer som blir bytisar?Vad hände med alla slimmade italianos och skäggiga turkar?

2010-09-02 @ 17:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0