Surfing!

Idag har jag surfat! Det var superkul och supersvårt.. det blev inte så mycket surfing kanske.. mer tappra försök att över huvudtaget kunna komma upp på knä på brädan. Men definitivt någon jag vill göra igen! Vi pratade om att åka och göra det igen nu ganska snart innan det blir alltför kallt. Vi hade ju självklart våtdräkt men det blir ju ganska kallt ändå och senare, framåt hösten kanske det inte är optimalt att ligga i vattnet i två timmar. Det är inte långt härifrån heller, bara en kvart med buss så det är ju ett bra nöje en lördag eller så.. Jag har aldrig haft en våtdräkt på mig tidigare.. kändes lite som att ha en extra, ganksa mycket tjockare, hud på sig.. lite obehagligt=)





Just nu har jag inga bilder på när jag är i vattnet.. men det är mycket möjligt att det dyker upp.. man ve aldrig vem som har en kamera här och när den åker fram..

Igår tod vi en shoppingrunda på stan här i Waterford! Vi var åtta stycken som möttes på stan och skulle gå i affärer.. tyvärr så var det ju ganska stora affärer och efetrsom vi var så många hann vi bara med två stycken.. haha.. ingen bra idé att gå så många. Men vi hade det väldigt roligt!





Det blev ganska mycket köpt fastän vi bara hann med två affärer=)

Igår kväll var det welcome party för alla erasmus studenter. Det var riktigt kul! Massor med folk och härlig live-musik. Det var även supersöta små barn som dansade riverdance! Dom var så himla söta. sen var det även vuxna som dansade.. inte lika söta, men väldigt duktiga=)



Vi utbytesstudenter är ganska nördiga.. vi måste ha bilder på ALLT=) så dansarna fick snällt ställa upp på foto.. tyvär är inte dom allra minsta (dom sötaste) med på fotot..




Jannie.. detta är för din skull! För att bevisa för dig att det faktiskt existerar killar här=) Ingen slimmig italienare eller skäggig turk.. men en ganska smörig fransman! Det finns det minsann gott om! Mer än hälften av alla bytisar är från france!

Imorgon bär det av mot Dublin! En dag med shopping och trevlig umgänge! Denna gången är vi typ 12 stycken som ska åka.. får kanske dela upp oss lite när vi ska gå i affärerna. Annars kommer vi aldrig hinna med hela Dublin på en dag=)

/Sanna


Kommentarer
Postat av: Lina Eskilsson

så du har redan hittat penneys :)

2010-09-04 @ 09:12:52
Postat av: jannie

Hah! Sanna, det glädjer mig att ha fel ibland. Hoppas du höll fast vid honom. Du verkar ha ett fullpackat schema, hoppas du lär dig ngt med annars behöver du inte komma tillbaka!

2010-09-14 @ 15:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0