Flytt.

Torsdagar är helt klart den västa dagen på hela veckan.. Fullpackat schema från 9-16 med bara en enda rast och det är luchrasten.. annars är det lektioner hela dagen och ibland inte ens en femminutersfast mellan. då gäller det att veta vart man ska härnäst och springa dit..
Dagen började med att vår lärare (som har den västa irländska accenten jag nånsin hört) sa att de utbytesstudenterna som läser denna kursen MÅSTE vara säkra på sin engelska och kunna behärska språket, annars kan ni inte läsa denna kursen..
Efter detta lilla tal började hon ropa upp namnen på alla utbytesstudenter en efter en och fråga ut var och en om man valt frivilligt att läsa kursen, elle rom man måste läsa den i sitt program. Efter denna fråga fortsatte hon med:
-Hur bra är din engelska, tycker du själv att du kan läsa kursen?
Och till vissa sa hon att:
-Jag tycker inte att din engelska är tillräckligt bra, om du ska klara kursern måste du förbättra detta på din fritid.

Detta står hon och säger inför alla, både utbytesstudenter och irländska studenter.. ca 50st. Det var ju en otrolig
lättnad att kunna säga att ja min engelska är bra och att hon höll med om det.. men stackars alla franska studenter som hon sågade totalt.. jag hade aldrig gått tillbaka om jag var nån av dom!

Idag upptäckte Kathy, vår tyska roomie att hon hade mögel i sitt rum utmed hela väggen.. det är ju inte så trevligt.. Dom i receptionen säger att det beror på att man måste ha förstret öppet efter att man duschat för att fukten ska kunna komma ut annars bildas det mögel.. men det går lätt att ta bort, säger dom... hmm.. okej..
Kathy ska i alla fall flytta imon till två andra tyska, och jag och elin var i receptionen innan och sa att vi också vill flytta, så vi ska få flytta upp en våning. Eftersom vi nu bor på markplan så kan vi ju inte lämna våra fönster öppna, för då vet man ju aldrig om man har några saker kvar när man kommer hem igen.. Så imorgon blir det en liten flytt.. tur att man inte har så mycket saker och packa.. och det är ju inte så svårt att städa ur rummet heller eftersom det inte finns mer städgrejer än en sopborste och en mopp.. så det går ju ganksa lätt.

Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0