Irlands mest besökta plats!

Idag är det bara plugg som gäller. Massor att göra nu denna veckan innan lovet. Men igår hann vi allt med en liten resa. Vi var tio personer som hyrde två bilar och var och på irlands mest besökta plats. Det är fortfarande inte helt lätt med det här med vänstertarfiken, men efter två månader här så börjar man bli van. I början tittade jag mig hysteriskt åt båda hållen innan jag vågade korsa gatan. Nu vet jag i alla fall direkt vilket håll jag ska titta åt, det är ett framsteg!



Vår lilla fiesta som vi hyrt under helgen!

Vi började med att åka till Rocks of Carshel, som då sägs vara den mest besökta patsen. Det var så otroligt vackert! Så jag förstår verkligen varför alla människor vill se detta när dom är här. Vi hade sån tur med vädret oxå, och det var så varmt och skönt.









En otrolig utsikt här uppifrån.



Nedanför kullen låg Hore Abbey, som byggdes på 1300-talet. Denna platsen var verkligen Irland som man föreställer sig det.



Efter att ha varit här ett par timmar åkte vi vidare till Tipperary, där vi åt en god lunch och strosade runt lite. Alla små Irländska städer/byar är så himla mysiga. Mycket mysigare än storstäderna och det är så härligt att bara gå runt o titta i alla små butiker. Men vi hade ju en kille med oss på resan och han uppskattade inte detta lika mycket som vi andra 9 tjejer.. så vi begav oss vidare till Mitchel town och besökte en grotta.

Det var så himla häftigt! men tyvär fick vi inte ta några bilder där inne, det var synd för det var så vackert att se.


Jag fick ta lite bilder på utsikten innan vi gick ner i grotan istället. Vädret gjorde denna dagen helt fantasktisk! Lätt den bästa utflykten vi gjort sedan vi kom hit!

/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0