Hemma igen

Nu är jag hemma efter en helg på östkusten. Det var riktigt vackert där. Resan började i fredags med att vi hämtade vår bil som vi hade hyrt, det var en bil med sju säten så där var inte mycket plats för bagage! Sedan bar det av mot Galway! Det tog fyra timmar att köra dit eftersom det hela tiden var någon som var tvungen att kissa eller ville stanna och köpa choklad! När vi väl kom in i Galway visste vi inte vart vi skulle.. vi körde runt i ungefär en halvtimme och under denna tiden hann vi bli påkörda. Det var en tjej som var lite för nära oss i ett tafikljus och när kathrin bromsade så körde tjejen in i oss vilket resulterade i att hela bakstycken på bilen sprack. Det var ganksa pinsamt att lämna tillbaka bilen idag.. speciellt eftersom kathrin, elin och några andra vill hyra en ny bil på fredag=)

När vi väl hittade till vårt hostel så var alla helt slut och det blev en lugn och tidig kväll. Nästa dag bar det av mot Cliffs of Moher. Det var absolut en av de vackraste platser jag någonsin sett! Det är så synd nör man tar bilder på olika platser att de inte alls ser lika vackra ut på bilden, men jag gjorde ändå flera tappra försök!





Vi hade tur med vädret nästan hela dagen, bara ett par regnskurar men annars var det soligt och fint!
Efter vi varit här åkte vi vidare för att se ett par stenar som tydligen skulle vara imponerande.. det var dom inte! Alla vi började skratta när vi såg dom efter att ha kört runt och letat efter dom i nästan en hel timme. Detta är faktiskt en plats som ser faktiskt mer imponerande ut på bilder än den gjorde i verkligheten



Nästa dag var det dags att åka norrut. Till ett område som heter Connamara. Det var som att åka igenom öknen i USA. Det är så häftigt att detta landet kan skilja sig så mycket nör man bara åker ett par mil åt ett ennat håll.



Fotopaus!





Connamara National Park.



Mitt alldeles första egna kort på ett får=) Ha velat fota dom länge nu efetrsom man ser dom överallt, men det är alltid när vi är ute och åker och då kan vi oftast inte stanna för vägarna här är så smala så man måste hitta en parkering. Lite roligt dock att när vi åkte vidare från national parken fick vi stanna för ca 20 fpr som var lösa och sprang ut på vägen. Hemma stannar man får rådjur, här stannar man för får!



På vägen hem stannade vi och tittade på ett slott. Tyvärr minns jag inte namnet på det men det var fint!

Nu är jag alldeles ensam i lägenheten. Detta är första gången jag är ensam sen den 22 augusti när jag och elin åkte. det känns jättekonstigt! Elin är i Dublin med sin familj! men men.. det är bara imon också, sen åker jag också till Dublin!!

/Sanna


Kommentarer
Postat av: mamma

Jättefint verkar det vara, så roligt att se o följa dej.jag längtar dit oxå nu,, kram mamma

2010-10-27 @ 16:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0