KALLT!

Här är riktigt kallt idag!! Regn och storm.. ingen bra kombination, speciellt inte eftersom vårt varmvatten har varit sönder i två dagar nu. Ganska kallt att tvätta ansiktet i isvatten på kvällen! Nu sitter jag framför datorn med min kära varmvattenflaska i famnen och värmer mig=)

Men helgen var i alla fall superbra! Jag mötte pappa i Dublin i torsdags och sedan hittade vi på en massa saker hela helgen! Vi började på torsdag eftermiddag med att gå på Guiness fabriken.. efter det var vi båda helt slut efter att ha gått upp så tidigt och rest halva dagen så vi gick och köpte lite mat och ett yatzy och gick till hotellet och spelade, åt och tittade på tv!

På fredagen gick vi och shoppade lite på förmiddagen, detta var dagen med regn! Efter shoppingen gick vi till Old Jamesons distillery och provade whiskey och såg på hur dom tillverkar den. Det var mer intressant än guiness efetrsom här hade vi en guide som var duktig och rolig, på guiness fick man gå runt själv och läsa sig till informationen. och whiskeyn smakade bättre än vad guniessen gjorde..=) På lördagen promenerade vi genom HELA dublin till andra sidan till Phenix park och gick på Dublin zoo!
Det går alldeles för långsamt att ladda upp bilder från helgen men en fick jag minsann upp tillslut. Jag ska försöka komma ihåg att göra detta på morgonen imon innan skolan, när alla irländare fortfarande ligger och sover och inte blockerar internet!



Det var jättefint väder med sol och blå himmel så det var så skönt att gå runt inne på zoo och bara strosa. Efter detta gick vi hela vägen tillbaka genom Dublin.. promenaden slutade på fem timmar.. Sedan var det ytterligare lite shopping innan det blev middag och ett par öl på en pub där dom visade Gaelic football match mellan Irland-Australien. Irland förlorade!
På söndagen var det dags för pappa att åka hem igen.. det var så tråkigt, helgen gick alldeles för fort!  

Idag har skolan börjat igen, känns lite tungt att dra igång igen efter ett härligt lov, men nu är det bara fem veckor kvar på terminen sedan bär det av till london med ett gäng härifrån=)

/Sanna

Kommentarer
Postat av: robert

Hej jag vet inte om du fick mitt sms,jag skickade det från datorn,å det stod inte att det levererats,ville bara höra hur det är?måste va en upplevelse att se det fina landskapet på plats.men du får ha de så bra å lycka till med pluggandet!vi ses i december\kram robert

2010-11-02 @ 13:18:35
URL: http://sannawit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0