Liten update..

Nu ska vi se vad som har hänt dessa två dagarna…
Resan hit började vid 02.00 mot Göteborg med mamsen.. det var lite tungt att stiga upp..  Flygresan gick bra, både jag och Elin sov hela vägen. Tydligen väldigt hårt, för när vi skulle mellanlanda i Köpenhamn vaknar vi båda till och tittar på varandra och frågar ”Landade vi nyss??”. Det hade vi gjort och vi hade båda helt missat det. När vi kom till vårt hotell fick vi inte checka in fören 4 timmar senare så vi gick en liten promenad.. Vi hittade till en park där det var en utomhus teater så vi slog oss ner o kollade på Shakespeare för att vara lite kulturella=) Sen var vi helt slut på eftermiddagen och kvällen så det blev inte mycket gjort på resten av dagen! Hotellrummet är jättefint!

 Hotellrummet




Idag, vår första dag i Dublin har vi tillbringat med att gå och gå..  vi har shoppat lite och fixat lite annat nödvändigt. Har bland annat skaffat mig ett irländskt mobilnummer: 00355-871675162. Så nu är det bara att ringa mig om ni vill!
Suprise!! här har regnat nästan hela dagen.. Ena sekunden är det klarblå himmel och nästa igenmulet och ösregn.. jaja, bara att vänja sig!



Får köpa mig ett sånt här fint paraply så det blir lite roligare när det regnar=)



Precis min typ av affär!

Det är lättare än jag trodde att förstå engelskan här, men emellanåt kan det vara lite besvärligt med den irländska accenten, speciellt när de pratar snabbt.

Imorgon väntas det sightseeing. Då ska vi ge oss ut och turista runt i hela Dublin=) Vi ska åka ”Hop on hop off” buss och se alla sevärdheter på en dag..

/Sanna


Kommentarer
Postat av: Sara Malm

Hotellrummet ser jättefint ut och de passar dig perfekt :)

Hoppas att de inte regnar på er imorron när ni ska turista. Kramar Sara

2010-08-23 @ 20:56:23
Postat av: Alexandra

Oj, det där hotellet hade inte jag tackat nej till, såg kungligt fint ut!

Kram

2010-08-24 @ 07:34:01
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Porslin helt i din smak ser jag!!!;) Rosor! Kram

2010-08-24 @ 10:52:25
Postat av: Lina Eskilsson

OJ!!!! Vilket hotell, där vill jag också bo!

Snyggt paraply :)

2010-08-24 @ 16:58:31
Postat av: Jannie

Sannasäng, Sannaparaply, Sannaaffär. Sannaland månne?

2010-08-24 @ 21:56:43
Postat av: noodi

haha jag dör, gud va du måste trivas i den butiken, blir nästan lite avis:P

du är så grymt sööööt på alla bilder, vet du det!:)

2010-09-08 @ 15:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0